En trygghetstelefon är ett trygghetssystem som ökar innehavarens trygghetskänsla och fungerar som hjälp i nödsituationer. Våra kunder använder trygghetstelefoner särskilt för att äldre personer och personer med långtidssjukdomar ska kunna bo självständigt och säkert hemma. Trygghetstelefonerna ökar också säkerheten för personer som arbetar ensamma. Telefonen lämpar sig för så gott som alla för att förbättra säkerheten och få snabb hjälp. En professionell larmcentralsoperatör är omedelbart tillgänglig Genom att trycka på nödknappen på trygghetstelefonen får innehavaren en omedelbar röstförbindelse till vår jourhavande larmcentral, där professionella operatörer är tillgängliga dygnet runt, alla dagar om året, för att ge råd och hjälp. Larmcentralsoperatören avgör hurdan hjälp den som ringer behöver och hur brådskande det är utifrån den information om händelsen som kunden har lämnat samt eventuell bakgrundsinformation. Vid behov skickas en väktare eller annan på förhand överenskommen assistans till platsen. Handlingsmodeller och vilken assistans som önskas bestäms alltid då trygghetstelefonen tas i bruk.
GPS-positioneringsfunktionen i trygghetstelefonen gör det möjligt att lokalisera innehavaren så att assistans kan anlända till platsen. Trygghetstelefonen bärs på handleden eller hänger i ett snöre runt halsen och kan bäras även i duschen.
Hur kan vi hjälpa dig?
Toni Träskelin
Försäljningsdirektör
044 036 3604
toni.traskelin@sydbevakning.fi
Esa-Pekka Niemi
Försäljningschef
050 577 1864
esa-pekka.niemi@sydbevakning.fi